Yogalessen

Bianca laat een houding zien

Bikram Hot

Bikram Yoga is een hot yoga variant. De lessen worden gegeven in een verwarmde ruimte met een temperatuur van 38-40 graden Celsius en een hoge luchtvochtigheid. Dit zorgt voor een intense workout die je lichaam diepgaand verwarmt en reinigt.

Bianca laat een houding zien

Hot Yoga 38-40°C

Hot yoga is een yogavorm die wordt beoefend in een verwarmde ruimte, met temperaturen tussen 30 en 40 graden Celsius. De warmte zorgt ervoor dat je spieren soepeler worden, waardoor je dieper in de houdingen kunt gaan. Dit maakt hot yoga een krachtige en intensieve yogastyle, die je conditie, kracht en flexibiliteit verbetert.

Melissa laat een houding zien

Pilates / Yoga

Bij deze vorm van yoga bouwen we kracht soms ook mbv dumbells, doen we uitdagende yoga houdingen om je innerlijke kracht op te bouwen. De nadruk ligt op focus, rustig bewegen en de ademhaling ondersteunt je houding en beweging. Voor beginners en gevorderden.

Bianca laat een houding zien

Flow Yoga / Vinyasa

Verbinding maken tussen adem en beweging: daar gaat het om tijdens vinyasa flow yoga. Deze actieve yogavorm verbindt lichaamshoudingen met elkaar in een aantal vloeiende bewegingen. Op het ritme van de adem beweeg je van de ene houding naar de andere. Deze houdingen zijn gericht op het ontwikkelen van kracht en flexibiliteit in het lichaam en het tot rust komen van de geest.
Een vinyasa yogales kan heel dynamisch zijn, maar ook juist wat rustiger.

Geschikt voor zowel beginners als gevorderden.

Bianca laat een houding zien

Hatha Yoga

Hatha is een van de oudste en breedste yogastijlen. De naam ‘Hatha’ komt van het Sanskriet en betekent letterlijk ‘kracht’ of ‘wil’. In Hatha Yoga ligt de focus op fysieke houdingen (asana’s), ademhalingstechnieken (pranayama) en meditatie.

Helga laat een houding zien

Zwangerschaps yoga

Zwangerschapsyoga is gericht op liefdevol bewegen, zodat je lichamelijk en geestelijk sterk en flexibel blijft tijdens de zwangerschap, maar ook naar de bevalling toe.

Tijdens de zwangerschap verandert er veel in je lijf en in je geest, door yoga te beoefenen verminder je spanningen. Je wordt je veel meer bewust van je lijf!

Verder zijn ademhalingsoefeningen erg belangrijk voor een zo ontspannen mogelijke bevalling. (Ontspanning is namelijk essentieel!)

Melissa laat een houding zien

Easy Yoga + Yin

In deze les doen we eerst hele rustige houdingen en bewegingen, daarna sluiten we af met de yin yoga , een aantal houdingen waar we de houdingen langer aanhouden en alleen maar zitten en liggen. Zeer geschikt voor iedereen die meer rust zoekt in de yoga en voor mensen die een blessure hebben of niet zo soepel en lenig zijn.

Bianca laat een houding zien

Yin Yoga

Yin Yoga is een stille, meditatieve vorm van yoga die zich richt op het bindweefsel en de diepere weefsels van het lichaam. In tegenstelling tot andere yogastijlen, waar je actief spieren aanspant en houdingen snel wisselt, blijven we bij Yin Yoga langere tijd (3-5 minuten) in rustige houdingen. Dit stimuleert de meridianen in je lichaam, waardoor de energiestromen beter stromen.

Bianca laat een houding zien

Yin Yoga 28°C

Deze les is hetzelfde als de normale Yin Yoga les, maar vind plaats in een verwarmde ruimte. Dit zorgt ervoor dat de spieren wat soepeler worden en het makkelijker is om in bepaalde houdingen te ontspannen.

Omdat de temperatuur niet heel hoog is brengt het de intensiteit niet te veel omhoog. Dit betekend dat deze les ook heel erg geschikt is voor beginners.

Bianca laat een houding zien

Flow & Yin Warm

Deze les combineert de rustige en passieve energie van Yin Yoga met een aantal vloeiende elementen. Doordat de les plaatsvind in een verwarmde ruimte kunnen de spieren lekker ontspannen en is het makkelijker om het lichaam lekker los te laten.